ON AIR

Rita Ora (0) Poison

PESEM TEDNA

11.11.2017

Izbor poteka vsako soboto ob 9.35 uri. Zmagovalno skladbo pa lahko slišite v programu Radia Velenje dvakrat dnevno: po poročilih ob 9.30 in po poročilih ob 14.30.

Skupina

Akustični orgazem Dravski most

1. AKUSTIčNI ORGAZEM - Dravski most
  2. ANETTE - Ljubim
  3. NOčNA PRAVILA - Samo malo

Svetloba

“Danes je t. i. super polna luna, najbližje zemlji v tem stoletju. Taka bo spet čez mnogo let, ko nas ne bo več. Ne vem, kakšne učinke ima. Upam, da super, če se ji že reče “super polna luna”.” To je izsek iz sporočila, ki mi ga je včeraj zvečer poslala mama. Luni je vseeno za razgrajajoče mini človečnjake, kot je mnogim razgrajajočim mini človečnjakom vseeno za luno. Ne vedoč, da jim ne bi bilo treba takole na vse pretege razgrajati, če bi jim bilo vsaj malo mar in bi se vsaj na vsake kvatre ozrli gor, v svetleče se pike ter pomislili, da so tudi sami le pike. Ki še svetijo ne.
Če bi ostali na otoku sredi oceana, bi jo menda videli strašansko gromozansko. Tako pa smo ravno včeraj imeli letalni dan. Spet. In še mnogo jih bo.
Otoški taksist, ki nas je peljal na letališče, je vso pot govoril. V avtu ni imel posebnega sedeža za malega skravžljanega sedmerozobega čuka. Držala sem ga v naročju, kot že tolikokrat in kmalu je zadremal. Saj so tudi nas, ko smo bili majčkeni, držali v naročju, ko smo se peljali z avtom, ne? Pa smo čisto v redu, kaj? V avtu mi je bilo vroče, oblekla sem se namreč za temperaturni šok. Pametni telefoni so nam rekli, naj pričakujemo vsaj petindvajset stopinj temperaturne razlike. Brrr! Taksist nas je odložil na letališču in se od vsakega posebej poslovil. Meni, ki sem z malim spečim čukom stopila v senco, je prišel pomahat.
Pred poletom so mi vzeli švicarski nož (tretjega takole), škarje (druge takole) in mali čeden nožek v usnjenem etuiju za okrog vratu. Niso mi vzeli škarjic za rezanje ostrih čukovih krempeljcev (le med tem, ko spi, mu jih lahko pocikam), ker so menda dovolj kratke. Pa tako skrbno sem vse te nevarne stvari pospravila v zlato peresnico skupaj s pisali in risali, ki jih povsod vlačim s sabo, le v pravo potovalko niso bile vstavljene. Dva pakirovalca in pol, pa se zgodi kot pri tisti čorbi, ki jo kuha preveč bab naenkrat in zato ni dobra. “Mami, mami, kaj pa imaš tam notri!?” zmajuje z glavo rentgenski pregledovalec v španščini. Celo nekako prijazno, za rentgenske pregledovalce prav netipično. Le “mami” me res ne bi bilo potrebno nazivati. Mater.
Dolgo smo leteli, preko morij, dolin, ravnin in gora.
Nemški taksist, ki nas je odpeljal z letališča, je bil vso pot tiho. V avtu je imel poseben sedež za malega čuka, oblečenega v najtoplejšo jopico, kar jih trenutno ima. Čudil se je novemu oblačilu, saj je bil že nekaj mesecev vajen kratkih rokavov, naenkrat pa tole. V avto sem se usedla s čukom v naročju, pa me je taksist okregal, otroka je vendarle treba takoj posesti v varen sedež, a ne veste, kako se ga pripasa, ja, saj vem, da obstaja vse vrste otroških sedežev, ampak to bi pa že lahko vedeli. (Mama neodgovorna!) Pripeljal nas je do doma in zahteval višjo napitnino od ponujene, naenkrat po angleško.
Stanovanje je toplo in polno stvari, drobnih reči, na katere sem že pozabila in so “dom”. Čukec zadovoljno cvili in po vseh štirih lazi sem in tja, zagleda stare nove igračke, cingljajočega zibajočega se tigra, rdečo vetrnico z belimi rožicami v modri vazi, kvačkano mamo kengurujko s sinčkom kengurujčkom za na prst.
Ko mali letalec zaspi, z D. napraviva fusion banket: viski, Podravkina paradižnikova juha iz vrečke s popraženimi sončničnimi semeni, babina pehtranova potica in koščki dimljenega piščanca iz zamrzovalnika, hren iz kozarčka, školjke iz pločevinke, kuhano jajce, ki je ostalo še od popotnice.
Zbudimo se v odpadlo listje in kapljajočo sivino, ki je zjutraj malo svetlejša, kasneje malo temnejša, noč pa je tako in tako že popoldne. Ves dan ne vem, koliko je ura. Na kanarskem telefonu kaže nekaj, na nemškem in slovenskem nekaj drugega, na pečici nekaj tretjega, ko pogledam ven, kaže čas za hibernacijo. Kot, da je včeraj, s palmami in soncem, obstajal že davno tega. V pol dneva, če drugega pol dneva pomeni noč, smo preskočili letni čas. Iz svetlega v temno.
Čukcu bomo kupili bundico, meni pa nov švicarski nož, da globoko zabodem v gosto nebo in krepko zarežem, dokler se ne vlije svetloba. Sončna in lunina, na kmete, predsednike, tajnice, bivše manekenke, bodoče nuklearne fizike, prodajalce vzmetnic, prodajalke vijolic, brezdomce, begunce, nedonošenčke, skratka vse, vse nas, do zadnjega.

- Kaja Avberšek, dne 17.11.2016

BLOGROLL

Domača lestvica

1. Brigita Šuler - Hvala ti za... (81)
  2. Zvita feltna - Edina (71)
  3. Flirrt - Punca v belem (54)
  4. Jackson - Podira se svet (40)
  5. Lamai - Spet te slišim (20)
  6. Žiga Rustja - Kralj zelenega... (5)
  7. 6 Pack Čukur - Instabejb (4)
  8. Mjav - A sem tvoja (4)
  9. Omar Naber - Moja (4)
  10. King Foo - 1000 besed (3)

Tuja lestvica

1. Charlie Puth - How long (8)
  2. Onerepublic... - Rich love (6)
  3. Rita Ora - Anywhere (5)
  4. Rod Stewart... - Do ya think i'm... (5)
  5. Bryan Adams - Please stay (4)
  6. Mika - It's my house (4)
  7. Sergej feat.... - Oči nikad ne stare (4)
  8. Axwell &... - More than you know (3)
  9. Jonas Blue... - We could go back (3)
  10. Leteči odred - Non stop (3)

Narodnozabavna lestvica

1. Mladi korenjaki - Očetovo darilo (63)
  2. Ansambel Spev - Krka sanjava (39)
  3. Sekstakord - Ne igraj se,... (20)
  4. Topliška pomlad - Nasprotja se... (13)
  5. Krimski lisjaki - Najin čas (9)
  6. Gregor Avsenik... - Spomin na Pariz (8)
  7. Ansambel Plus - Muzikant ni... (6)
  8. Ansambel Florjan - Dekleta in... (5)
  9. Ansambel Naveza - Ko bova poročena (5)
  10. Ansambel Vihar - Tebi verjela sem (4)