ON AIR

- Odpri v oknu

THE COMMON LINNETS CALM AFTER THE STORM (THE NETHERLANDS)

HIT DNEVA

  • Skupina

    3Soms (7) Čist hudo

  • Skupina

    Marta Zore (2) Še si tu

  • Skupina

    Lamai (0) Vdihni me

PESEM TEDNA

14.07.2018

Izbor poteka vsako soboto ob 9.35 uri. Zmagovalno skladbo pa lahko slišite v programu Radia Velenje dvakrat dnevno: po poročilih ob 9.30 in po poročilih ob 14.30.

Skupina

Tomislav Bralič in Klapa Intrade Plovim

  1. TOMISLAV BRALIč IN KLAPA INTRADE - Plovim
  2. NATALIJA VERBOTEN - Lepa na pogled
  3. S.I.T. (SLOVENIJA IMA TALENT) - Vroče

Literarni Tekoči trak

Lokalno literarno ustvarjanje in poustvarjanje v Šaleški dolini zadnja leta pridobiva ne samo prepoznavnost v državnem merilu, temveč tudi kvaliteto v literarnem značaju. Vzrok zato je prav gotovo prepoznavnost literarnega srečanja Lirikonfest z vsemi dogodki, kot tudi kvalitetno ustvarjanje literarnega društva Hotenja in literarni presežki nekaterih njegovih avtorjev. Zadnje desetletje se je pod društvenim vodstvom uveljavilo – še posebej z izdajo jubilejne antologije – 25 Hotenj. Zbral in uredil jih je Zoran Pevec, ki je lokalnemu literarnemu ustvarjanju z izborom podal tudi nekakšen pogled od zunaj, hkrati pa je veljavo in težo literarnim »pisavam« prineslo nekaj literarnih nagrad in nominacij hotenjevcev. V prvi vrsti je treba izpostaviti mladega »Uršljana« Iztoka Vrenčurja, prejemnika velike nagrade za mlade pesnike in pisatelje ustvarjalce pred nekaj leti. Tudi Rezmanova nagrada fabula pred leti za kratko prozo Skok iz kože in njegova letošnja nominacija (in finalni izbor) za nagrado slovensko kritiško sito za najboljšo knjigo minulega leta po mnenju slovenskih literarnih kritikov za roman Tekoči trak je nedvomen pokazatelj uspešnosti.
Rezmanov roman Tekoči trak je bil v »kritiškem situ« edin edini roman zaključnega izbora petih raznorodnih literarnih izdaj, od pesmi, preko kratke proze do romana. Še bolj odmeva nominacija med deset del za letošnjo nagrado kresnik, čeprav ima »kritiško sito« posebno in zelo veliko (morda še večjo) težo. Pomembno pri Rezmanovem ustvarjanju je tudi to, da se je lokalnemu ustvarjalcu težje prebiti iz periferije doline šentflorjanske, kot če bi bil vpet v literarno dogajanje v prestolnici. Tekoči trak nekako zaokroža Rezmanovo prozno ustvarjanje zadnjih nekaj let in zaključuje socialno delavsko trilogijo del Skok iz kože in Zahod jame. Aktualizira jo s tranzicijsko zgodbo mladine ter gospodarske in socialne neoliberalne krize slovenske sodobnosti. Stilsko je roman zaokrožen, dostopen širokemu krogu bralcev, realističen, učinek pri bralcu pa doseže s fragmentirano fabulo, ki se ciklično zaokroži v zgodbo. Tema je lahko realen odsev sedanjosti delavskega mesta in hkrati nekakšna zgodovinska reminiscenca vzpostavljanja odnosov v postsocialističnem mestu. Avtorsko pisanje prepleta tako nujnost pričevanja dogodkov kot fikcijo realnosti. Narativnost je podkrepljena s stiliziranim lokalnim (slengom) jezikom, tako mladih kot delavcev – priseljencev, ki odsevajo posebnosti okolja oz. socialno lingvistično okolje, s katerim se bralec z lahkoto identificira, hkrati pa drugim bralcem odstira urbani lokalni dialekt.
Imam občutek, da smo z Rezmanovim Tekočim trakom dobili svoje (lokalne) Čefurje raus, le da bi jih lahko v parafrazi Vojnovićevega naslova imenoval (kot je dejal avtor) Čefurji herein. Kljub temu, da glavni junak in osrednji lik romana sploh ni »čefur«, za razliko od Vojnovičevega nagrajenega bestselerja. V primerjavi s »Čefurji« pa ima naše domače literarno delo ob vseh literarnih vrednotah poudarjeno socialnozgodovinsko noto z lokalno političnim pridihom socialne zgodovine nekega mesta. Prav ta socialna zgodovina na trenutke celo prevladuje nad osebnimi zgodbami – kakorkoli trpke (ali tragične) so lahko v takšnem delu.
Najbolj bi lahko bili veseli, če bi Tekoči trak, doživel ustrezno širšo prepoznavnost v lokalnem okolju, pa se mi zdi, da vem, zakaj ne odmeva tako, kot bi si zaslužilo. Tudi zato, ker precej neposredno (kot zna samo avtor) in literarno pove to tako, kot misli. In to tako, da se kdo najde v »narekovaju« v zgodbi, čeprav se mu v literarnem delu ne bi bilo potrebno niti iskati. Je pa RAVNO ZATO to svojevrsten dokaz, da je roman socialno izjemno aktualen, literarna stroka pa mu priznava tudi čiste stilne in literarne odlike.
Verjamem, da zato, da si lahko dober avtor v leposlovju, ne potrebuješ desetine izdanih naslovov. Bolj potrebuješ ustvarjalno moč in pronicljivost, česar Tekočemu traku (oz. Petru Rezmanu) in nekaterim mlajšim ustvarjalcem ne manjka. In to nas lahko veseli tudi zaradi lokalne literarne in publicistične kontinuitete.

- Matjaž Šalej, dne 05.05.2016

BLOGROLL


Domača lestvica

  1. Nino - Moja moja (100)
  2. Špela Cesar - Za hip (95)
  3. Sara Lamprečnik - Ujeta (32)
  4. Nastja Gabor - Sol na rano (30)
  5. Tabu - Hodi sam (21)
  6. The Plut family - Ne drži (15)
  7. Andrej Šifrer - Kakšen dan (4)
  8. Kataya - Na srečo (2)
  9. Lusterdam - Moram (2)
  10. 2B - Midva sva (1)
Podrobnosti

Tuja lestvica

  1. Alvaro Soler - La cintura (8)
  2. Pink - Whatever you want (7)
  3. Lidija Bačič Lille - 3 minute (6)
  4. All saints - Glorious (4)
  5. Luis Fonsi... - Calypso (3)
  6. Pietro Lombardi - Phanomenal (3)
  7. Crvena jabuka - Čuj to (2)
  8. Dan + Shay... - Keeping score (2)
  9. Daughtry - Deep end (2)
  10. Kygo &... - Born to be yours (2)
Podrobnosti

Narodnozabavna lestvica

  1. Pvaninski abuhi - V naročju topline (129)
  2. Potepini - Kako naj ti povem (85)
  3. Ansambel Klateži - Pravi muzikant (39)
  4. Ansambel Galop - Novo življenje (28)
  5. Ansambel Vžig - Sine moj oprosti (24)
  6. Zaka pa ne - Bodi in (16)
  7. Ansambel Jelen - Zakaj si odšla (15)
  8. Hozentregarji - Moja dohtarca (3)
  9. Ansambel Boršt - Tja čez... (2)
  10. Ansambel Nalet - Zabava (2)
Podrobnosti

Glasbene želje