ON AIR

AVICII FEAT. RITA ORA (1) Lonely together

PESEM TEDNA

18.11.2017

Izbor poteka vsako soboto ob 9.35 uri. Zmagovalno skladbo pa lahko slišite v programu Radia Velenje dvakrat dnevno: po poročilih ob 9.30 in po poročilih ob 14.30.

Skupina

Marko Vozelj in Mojstri Ljubezen ni samo navada

1. MARKO VOZELJ IN MOJSTRI - Ljubezen ni samo navada
  2. PARNI VALJAK - Vrijeme
  3. JENNIFER LOPEZ FEAT. WISIN - Amor amor amor

Severni veter

Bil je vroč poletni dan in iz velenjskega vrta sem obrala zajeten kup paradižnikov. Takih, vesta, srečnih, rdečih in mesnatih, katerih liste zaduhaš že od daleč. Kako šele zadiši, ko v takšenle plod zarežeš z ostrim nožem, ah, rdeča sočna nebesa! Nobenih ribjih genov za potovalno vzdržljivost, malo čebulice, soli, limonovega soka in bučnega olja, avgustovska solata brez primere! Sadna, če smo natančni, paradižnik menda ni zelenjava. Saj vsi vemo, da so paradižnik Majem in Inkom izmaknili konkvistadorji. Nekje sem slišala, da jih starodavni Ameriški Indijanci sploh niso konzumirali, ker naj sploh ne bi bili užitni. Res je, da spadajo v skupino razhudnikov, torej se v človeškem prebavnem traktu razhudijo? Izgleda, da smo v človeškem razvoju požrli že toliko svinjarije, da smo postali imuni na razhudne elemente in ne le to – navadili smo se uživati v njih.
Paradižnik je obran, popoldan se nagne v večer, ta pa v noč in čas je, da se po službeni dolžnosti odpravim na Pučnikovo letališče po Ingo in Martina, predstavnika mlajše generacije norveških stripovskih avtorjev. Inga leti iz Osla, Martin iz Berlina, na skupno letalo presedlata v Bruslju in pristaneta v Ljubljani. Peljem ju v hotel, simpatična sta, Martin nenehno kaj sprašuje (kar je za skandinavski duh precej nenavadno), Inga z zadnjega sedeža odgovarja le, če se jo kaj vpraša. Ko ju odložim, močno zapiha. Pogledam v nebo in zvezde so prekrite s plastjo oblakov. Ja, saj. Le čemu se čudim, severni veter sem vendar sama pripeljala!
Naslednji dan je vremensko bolj škotskega kot norveškega značaja, vlažen, siv in hladen. S stanovsko kolegico postavljala pregledno razstavo norveškega stripa, Inga in Martin se oglasita na kavi in skupaj gremo na pico. Inga je presenečena, da brez problema dobi brezglutensko. Zvečer otvorimo razstavo, naslednji dan organiziramo pogovor z avtorjema in stripovski jam-session, kdor želi, se priključi v risanju apokaliptične zgodbe v treh kadrih, na treh mizah.
Kot se za dobre gostitelje spodobi, severna gosta povabimo na izlet in ogled slovenskih biserov. Beli panda na štirih kolesih je poln, najprej se odpeljemo do Predjamskega gradu. Res je impozanten! Mogoče sem bila tam na kakšni osnovnošolski ekskurziji, pa nikdar več. Mogoče sem takrat že vedela, da je Erazem Predjamski svoje predjamsko življenje neslavno končal umorjen na stranišču, no, vsekakor sem na žmohtno podrobnost pozabila in sem se je, kot turistični avtoprevoznik, razveselila.
Namesto hiper-turistične Postojnske jame izberemo nam vsem ljubše Škocjanske (kljub dejstvu, da je pred kratkim človeška ribica prvič v zgodovini sama od sebe pričela izlagati perlasta jajčeca). Pred jamarstvom zavijemo še v slikoviti Štanjel na kavo in nekje v bližini Kosovelovega Tomaja na par koncev pršuta. V Škocjanskih jamah sem bila morda že petič, pa me vedno znova vzradostijo, sploh še, ker mi moja press kartica omogoča brezplačne vstope. Kozarec domačega terana na izhodu stane presenetljivo malo kovancev, in čaka nas še češnja na torti: slavno slovensko mini morje! Za ribjo večerjo izberemo Piran. Parkiram pri trdnjavi, kot ponavadi. Kljub temu, da mi nihče ne verjame, da bom tam našla prostor in celo zastonj. Vsi ljudje mislijo, da tam ne bo prostora. Zato ne poskusijo, zato je tam vedno prostor! Zdrava kmečka logika, kaj? Pri Ivu dobro jemo in dobro pijemo, refošk lepo teče. Norvežana se kar ne moreta načuditi, Inga pravi: “Ko sem odhajala iz hotela, se mi niti sanjalo ni, da bom deležna all-inclusive deluxe izleta.” Govorimo o gostoljubnosti in narodnih stereotipih. Norvežani, recimo, imajo zelo veliko denarja. Ampak nihče niti ne pomisli, da bi pijačo plačal komu drugemu, kot sebi. Saj, zato so pa uspešni, ne? Individualistične družbe v temle, naravnem družbenem človeškem bitju neprijaznem sistemu, očitno bolje “pridejo skozi”. Manj kapitalističnih dobrin, večja gostoljubnost. Manj imajo, več ti dajo. Globlje ko bredeš po Balkanu, večja srca se ti odpirajo. Res, skandinavski temperament je zame eksotičen in tuj. V Skandinaviji bi slej ko prej umrla od izsušenosti srca. Čeprav imam Ingo in Martina na svoj način rada. Seveda tudi sama niti ne pomislita, da bi vprašala, kdo plača bencin za njima posvečen ekskluzivni izlet. Kolega vsakemu podari škatlo divke in škatlo proje za fino belo kavo. Spijemo ne ravno posrečeno industrijsko travarico. Pod klifom s piransko cerkvijo na vrhu se v gatah vržemo v morje med plankton. Ja, Slovenija je res fajn, severni veter pa brez najmanjšega pomisleka zamenjam za balkanskega!

- Kaja Avberšek, dne 29.08.2013

BLOGROLL

Domača lestvica

1. Brigita Šuler - Hvala ti za... (82)
  2. Zvita feltna - Edina (74)
  3. Flirrt - Punca v belem (66)
  4. Jackson - Podira se svet (51)
  5. Lamai - Spet te slišim (21)
  6. Mjav - A sem tvoja (6)
  7. Žiga Rustja - Kralj zelenega... (6)
  8. King Foo - 1000 besed (5)
  9. Omar Naber - Moja (5)
  10. 6 Pack Čukur - Instabejb (4)

Tuja lestvica

1. Charlie Puth - How long (10)
  2. Onerepublic... - Rich love (7)
  3. Rod Stewart... - Do ya think i'm... (6)
  4. Sergej feat.... - Oči nikad ne stare (6)
  5. Bryan Adams - Please stay (5)
  6. Rita Ora - Anywhere (5)
  7. Axwell &... - More than you know (4)
  8. Leteči odred - Non stop (4)
  9. Mika - It's my house (4)
  10. Jonas Blue... - We could go back (3)

Narodnozabavna lestvica

1. Mladi korenjaki - Očetovo darilo (67)
  2. Ansambel Spev - Krka sanjava (40)
  3. Sekstakord - Ne igraj se,... (25)
  4. Topliška pomlad - Nasprotja se... (16)
  5. Krimski lisjaki - Najin čas (9)
  6. Gregor Avsenik... - Spomin na Pariz (8)
  7. Ansambel Plus - Muzikant ni... (7)
  8. Ansambel Florjan - Dekleta in... (5)
  9. Ansambel Naveza - Ko bova poročena (5)
  10. Ansambel Vihar - Tebi verjela sem (4)